23 október, 2016

Szilvás-almás pite kicsit másképp


Már kb. 2 hete 5-6 db kerek szilva várja, hogy valaki megegye, de nem kéri senki. Na ebböl kiindulva gondoltam, hogy mielött kidobom legyen vele valami, elsöször meg akartam sütni fahéjjal és cukorral, aztán mikor felszeleteltem, akkor gondoltam egyet, hogy inkább sütök valamit belöle. Receptekben nincs hiány, évek óta gyüjtöttem különbözö újságokból a recepteket, gyorsan találtam is egyet, amit úgy gondoltam jó lesz, igaz az eredeti körtével készült, majd legközelebb úgy próbálom ki. Mivel tényleg finomra sikeredett, így meg is osztom Veletek!

Hozzávalók:
Tésztához: 20 dkg finomliszt,
                  10 dkg vaj, vagy margarin
                    5 dkg cukor
                    1 csg. vaníliás cukor
                    1 egész tojás
                    1 csapott teáskanálnyi sütöpor
                    1 mokkáskanálnyi reszelt citromhéj
                    1 csipetnyi só

Gyümölcstöltelék:
                   5-6 db kerek szilvám volt azt apróra vágtam
                   2 db nagyobb savanykás alma, ami fözésnél nem esik szét
                   1/2 citrom leve
                   4 evökanál cukor
                   1 csg. vaníliás pudding
                   1 mokkás kanálnyi fahéj
                   300 ml víz
                   2 evökanál édes morzsa, vagy zsemlemorzsa

A tetejére: 3 db tojás
                  1 pohár tejföl (20 dkg)
                  9 dkg cukor
                  1 vaníliás cukor
                  1 mokkáskanálnyi reszelt citromhéj

1.A töltelékkel kezdem, hogy legyen ideje kicsit hülni,
 a szilvát és az almát apró kockákra vágtam, 2 evökanál cukrot egy lábasba odatettem melegedni, hagytam, hogy enyhén karamellizálódjon, majd lassan felöntöttem  2 dl vízzel, mikor a cukor teljesen felolvadt, hozzáadtam a gyümölcsöket, és a citrom levét, kb. 5 percig hagytam rotyogni, majd kiszedtem egy tányérra, a visszamaradt cukor szirup marad a lábasban. A maradék 2 evökanálnyi cukrot elkevertem a puddingporral és 1 dl vízzel, majd hozzáadom a közben melegen tartott sziruphoz, és felfözöm, mikor besürüsödik, akkor visszaborítom bele a gyümölcsöt hagyom egyet rottyanni, majd egy nagy lapos tányérral elterítem és hidegre teszem, hogy minél hamarabb kihüljön.

Megjegyzés: Az eredeti recept tejszínt ír víz helyett, de nekem nem igazán tetszett, hogy olyan furi színe lett az egésznek, így inkább legközelebb csak vízzel dolgozom, azért is írtam a receptet is vízzel.

2. A tésztához valókat összegyúrom, és 30 percre hütöbe teszem.
(Ennél a sütinél az eredeti receptben megadott tésztát készítettem, ami nagyon nagyon vastagnak bizonyult, így inkább egy bevált recepttel váltottam itt ki, mert a vastag tészta egyáltalán nem jött be)

3. 30 perc után a tésztát egy 26 cm átméröjü kilisztezett-vajazott pite formába nyújtom, teljesen a széléig kibélelem a tésztával, megszórom a morzsával és elterítem rajta a puddingos gyümölcsöt.

4. A tetejére a hab úgy készül, hogy a tojásokat szét kell választani, a fehérjét habbá verni, minden más hozzávalót a tojás sárgájával jól elkeverni, majd óvatosan beleforgatni a felvert tojásfehérjét.
Ezzel az elkészült masszával betakarom a puddingos gyömölcs masszát és 175 fokos sütöben 50-60 perc alatt készre sütöm. Ha nagyon barnul a teteje, akkor egy alufóliával letakarom félidöben. (az enyém most elég barnára sikerült, mert késön vettem észre, hogy nagyon barnul)
Hagytam a formában kihülni, mert melegen lehetetlen mozgatni, mert széttörik.


Jó étvágyat kíván hozzá!
 Forrás: Bild der Frau (német újság)              

Nincsenek megjegyzések: