02 március, 2016

Citromos mákos kuglóf


Egyik FB csoportban találtam Hegedüs Anna receptjét, amit nagyon szépen köszönök! Az alapreceptet egy kicsit szaporítottam, így ez a mennyiség pontosan egy kuglóf formába elegendö. Egyszerü citromos volt, de gondoltam, hogy felturbózom egy kicsi mákkal, hát nagyon finom lett.

Hozzávalók: 33 dkg vaj
                     28 dkg porcukor
                       2 csg. vaníliás cukor
                       1 citrom reszelt héja és leve én teszek hozzá egy kis citromaromát is
                       6 db egész tojás
                     36 dkg finomliszt (átszitálva)
                       1 csg. sütöpor
                       5 dkg darált mák
                       esetleg egy csipet tonkabab a mákos tésztakeverékbe
                       vaj és liszt a formához
                      10 dkg porcukor és 2 evökanál citromlé

Elkészítés:
A vajat a cukrokkal habosra kavarom, hozzáadok 5 db egész tojást egyesével, majd a 6. tojást ketté választom, a fehérjét félre teszem és csak a sárgáját adom a tésztához, a  citromhéjjal és a citromlével egynemüvé kavarom, majd a sütöporral elkevert lisztet is hozzáadom,  és jól összekavarom.
A tésztamasszából kiveszek kb. 20 dkg-nyit, a többit elosztom a kivajazott, lisztezett kuglóf formába.
A visszatartott tésztába jól elkeverem a mákot, az 1 db tojás fehérjét kemény habbá felverem, majd a mákos keverékhez adom, a kuglóf formában lévö tészta tetején elosztom, egy kicsit villával összevegyítem a két tésztát.

180 fokos elöre melegített sütöben (alsó-felsö fütéssel) sütöm kb. 50-55 percet, ha nagyon barnulna letakarom a tetejét egy darab alufóliával. Rácsra téve hagyom kihülni.
                 

A porcukrot összekeverem a citromlével és meglocsolom vele a készre sütött tésztát.
Aki nem szereti, ha ropog a cukor a foga alatt akkor hagyja el.

Jó étvágyat kíván!


1 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyon finom lehet ez a kuglóf, én még soha nem sütöttem, de megpróbálom rövidesen a Te recepted alapján!Köszönöm!