10 december, 2015

Kókuszos kiflik


Új recepteket kerestem, találtam is egy párat, egyike ez a kókuszos kifli, ami igazán elnyerte a tetszésemet, és nem csalódtam benne.

Hozzávalók 150 darabhoz (7-8 grammos nyers tésztából)

45 dkg finom liszt
10 dkg kókusz reszelék
25 dkg puha vaj
10 dkg porcukor
1 tojás sárgája
1 csg. vaníliás cukor
1 csipet só
230 ml tejszín
1 csapott mokkás kanál sütöpor
10-15 dkg étcsokoládé + 1 evökanál étolaj

A hozzávalókat összegyúrni és 1-2 órára hütöbe, vagy hideg helyre tenni.

7-8 grammos kis golyókat csíptem el a tésztából, amiket kifli alakúra formáztam, sütöpapírral
bélelt tepsibe rakom öket és 170-175 fokon (alsó-felsö fütéssel) 10-15 perc alatt készre sütni.
Amikor már a belsö sornál látszik, hogy egy kicsit kezd barnulni az alja, akkor ki lehet szedni, rácsra téve hagyom kihülni.
Göz fölött megolvasztom a csokoládét hozzákeverem az étolajat, és a kiflik végeit belemártom.
Alufóliára, vagy sütöpapírra rakom öket, hagyom megdermedni rajta a csokoládét, ha szépen
feljön és nem marad semmi a fólián, akkor össze lehet öket "gyüjteni".
Dobozba rakom öket, soronként alufóliával, vagy zsírpapírral elválasztva.

Kellemes sütögetést kíván!


Nincsenek megjegyzések: