07 október, 2015

Sarokház-piskótatekercs



Régen nagyon szerettem a cukiban kapható Sarokház nevezetü finomságot. Aki nem ismeri, annak írom, hogy ez nem más, mint egy fehér piskótából készült torta, csokoládés krémmel töltve, felszeletelve és szeletenként jól bevonva tejszínnel, és egy kevés csokoládéval meglocsolva.
Pár éve húsvétkor otthon jártunk, még akkor lehet a cukiban tejszínes dologokat kapni, rögtön erre esett a választásom, sajnos nagyot csalódtam, mert az általam egyáltalán nem finomnak nevezhetö tejszín utánzattal volt készítve, így 2 harapás után nem bírtam tovább enni.
Ha már így jártam, kénytelen vagyok magam elkészíteni, elöször télen készítettem, ami igazából nem szándékosan ennek készült, aztán ez lett belöle. 
Attól függöen milyen vastagra vágjuk a piskótát 14-16 db lesz belöle.

Hozzávalók: 4 db tojás
                     10 dkg cukor
                     10 dkg liszt
                       1 teás kanál sütöpor
   Krémhez: 1 csg. csokoládés puddingpor
                    3 dl tej
                    1 csipetnyi reszelt tonkabab (elhagyható)
                    20 dkg vaj
                      8 dkg porcukor
                      1 vaníliás cukor

   Bevonat: 1 liter tejszín
                   2 csg. vaníliás cukor
                   4 csg. habfixáló

   Díszítésnek:  3-4 kocka étcsokoládé

1. A puddingot szokásos módon elkészítem, cukor nélkül, és a tej mennyisége kevesebb, hogy sürübb legyen a krém miatt. Mikor felrottyant a lábasból átteszem egy levestányérba és betakarom folpack-kal, hogy ne börözzön be, hagyom kihülni.
2. A sütöt elömelegítem 190-200 fokra,  tészta hozzávalókból ellkészítem a piskótát, a 4 db egész tojást a 10 dkg cukorral 3-4 percig folyamatosan habbá felverem és adagonként adom hozzá a sütöporral elkevert lisztet,
Sütöpapírral bélelt tepsire terítem és 10 perc alatt készre sütöm.
Porcukorral megszórt konyharuhára borítom, a sütöpapírt nedves szivaccsal végigtörlöm és így húzom le a piskóta aljáról, majd gyorsan feltekerem a konyharuhával és azonnal vissza ki is tekerem, majd a konyharuha nélkül tekerem fel újra és így hagyom kihülni.
3. A vajat a porcukorral és a vaníliás cukorral habosra kavarom, legtöbbször késes mixerbe, mert ehhez hozzádom a kihült puddingot és jól összekeverem, a késes mixer nagyon szépen simává keveri a puddingot a vajjal.
Ezzel a krémmel megkenem a piskótát és feltekerem, majd egy folpackba becsomagolom és hütöbe teszem pár órára, vagy éjszakára.
4. Tálalás elött felverem a tejszínt a v.cukorral és a habfixálóval, a piskótát kb. 2 cm vastagra szeletelem és sörös alátétet csomagoltam erre a célra alufóliába, erre került egy-egy tekercs és habzsákkal kidíszítettem a tejszínnel a kis tekercseket, majd olvasztott csokoládéval meglocsoltam.








Jó étvágyat kíván hozzá!



Nincsenek megjegyzések: