10 június, 2015

Házi májkrém kicsit másképp


Egyre több mindennel próbálkozom, amit magam tudok elöállítani, hogy elkerüljem a bolti tartósítószerekkel dúsított élelmiszereket, persze mindent nem tudok, de amire lehetöség van, miért ne.

Hozzávalók: az eredeti recept 50-50 %-ot ír a máj és zsírszalonna arányát, de szerintem az úgy túl zsíros.

40 dkg máj (amilyen van, nekem most vaddisznó volt, mert ilyet kaptam ismerösöktöl) 
30 dkg zsírszalonna,
1 közepes fej hagymát kevés zsíron megdinsztelni
só, bors, majoránna és zsálya ízlés szerint, kerülhet bele egy kevés szárított petrezselyem és 
csemege pirospaprika

A májat és a szalonnát felcsíkoztam akkorára, hogy fözés után húsdarálóba tudjam majd tenni, 
megföztem, kb. 1 órát teljesen füszer mentesen.
Ledaráltam húsdarálón, hozzáadtam a dinsztelt hagymát és a füszereket.
Pontos füszer mennyiséget nem tudok, kóstolgatni kell, de számítani kell rá, hogy össze fog éredni a füszerezés.

Mivel most próbáltam elöször nem tudom pontosan megmondani mennyi ideig áll el, akitöl a receptet kaptam 2 hete mondott hütöszekrényben tárolva.

Jó étvágyat kíván hozzá!

Nincsenek megjegyzések: