13 december, 2014

Mandulás kosárkák Karácsonyra


Nem is én lennék, ha nem keresgélnék mindig új receptek után, így volt ez most is. Egy kicsit ráértem és egy üzletben találtam a Rosenmehl (leghíresebb és állítólag legjobb minsöségi német malom Németországban) által kiadott Karácsonyi sütögetés címü könyvére.
Gyorsan átlapoztam, de megvenni persze annyira nem akartam, így gyorsan lefotóztam egy pár érdekesnek igérkezö receptet, ez az egyike azoknak, de még van egy pár, a napokban hoznom majd, hogy még Karácsonyra elkészülhessen.

2 adagot készítettem abból lett 96 db + 3 nagyobb muffin

Hozzávalók, tésztához 1 adag: 16,5 dkg finomliszt
                                                   1/2  teáskanál sütöpor
                                                  10 dkg puha vaj v. Rama (de inkább vaj)
                                                    5 dkg porcukor
                                                    1 db egész tojás (M-es)

                     Töltelék:    2 db egész tojás
                                      15 dkg cukor
                                       7,5 dkg puha vaj
                                      10 dkg örölt mandula
                                      10 dkg meggy- vagy málna lekvár

                                      7-8 dkg tortabevonó

1.A hozzávalókból egy tésztát gyúrtam, és hütöbe, vagy hüvösre tesszem legalább egy órára, de lehet egy éjszaka is.
2. A töltelék hozzávalóit is összekeverem.
3. A tésztát lisztezett felületen 2,5-3 mm-esre nyújtom, majd egy kb. 6 cm átmérüjü linzer kiszúróval kiszaggatom. Szerencsés helyzetben vagyok, mert van egy (sajnos most még csak egy) ilyen mini muffin formám és abba tettem bele a tésztát, kicsi lekvárt majd a mandulamasszából kb. egy teáskanálnyit. Mini muffin papírokba is tehetö, azt nem próbáltam, így nem tudom biztosra írni.
                                  
4. 175 fokos sütöben kb. 20 perc alatt készre sütöm öket.
5. Kihülni egy rácsra teszem, majd a tortabevonót óvatosan egy fagyasztó zacsiba a mikróba többször pár perc alatt kisfokozaton felolvasztom (közben ellenörzöm, hogy elég puha-e már) nagyon picike lyukat vágok a sarkára és kidíszítem a kicsi süti tetejét, hagyom megszilárdulni és jól zárható dobozba rétegesen bepakolom, alufóliát vagy zsírpapírt rakok a rétegek közé.

Jó étvágyat kíván hozzá!




Nincsenek megjegyzések: