25 november, 2014

Kinder bueno by Katica

Új süti után keresgetve a neten találtam ezt a Kinder bueno szeletet Böbsi konyhájában, amit csak annyiban alakítottam át, hogy nagyobb méretü tepsiben sütöttem, és a mennyiségeket egy kicsit megszaporítottam. (26-27 cm x 39 cm-es tepsihez)
Nem egy olcsó és nem is kalória szegény süti, de nagyon-nagyon finom.
Hozzávalók a tésztához:
                              8 tojás fehérje
                            10 dkg cukor
                              5 dkg zsemlemorzsa 
                              5 dkg finomliszt
                              1 csg. sütöpor
                             12 dkg darált dió
Sütés után 20-25 dkg Nutella
Krémhez: 7,5 dl tej + 1 dl a piskótát meglocsolni
                 1 csg. vaníliás cukor
                 25 dkg vaj, vagy margarin (én vajat használtam)
                 8 tojás sárgája
                 2 csg. vaníliás puddingpor
                 15 dkg cukor
                   1 ampulla rumaroma
                 10 dkg étcsoki
                 20 dkg babapiskóta
           
Tetejére: 5 dl tejszín
               1 evökanál porcukor
               2 csg. habfixáló
               5 dkg tortabevonó
1. A tojásokat ketté választom, a fehérjét egy kicsi edénybe hütöbe teszem felhasználásig.
2. A krémet készítem elöször, hogy tudjon kihülni.
    Kb. 6,5 dl tejet felforralok, közben a maradék 1 dl tejbe csomómentesre keverem a puddingport, hozzáadom a tojássárgákat és a cukrot, vaníliás cukrot, egy habverövel folyamatosan kevergetem, míg jól besürüsödik, akkor kész, átöntöttem egy laposabb fém tálba és rögtön letakarom folpack-kal, így a pudding nem börözödik be.
3. A sütöt bekapcsolom 190 fokra alsó-felsöfütére.
4. A lisztet, zsemlemorzsát és sütöport jól összekeverem, a tojás fehérjéket félig felverem, majd hozzáadom a cukrot, majd kis adagokban a száraz anyagokat. Sütöpapírral kibélelt tepsibe simítom és megszórom a darált dióval, 15 perc alatt készre sütöm. A Nutellát egy kistányérra halmoztam és 1 percre a mikróba teszem, hogy könnyebben kenhetö legyen, mikor a tésztám kész, amíg meleg gyorsan a tetejére kenem a Nutellát, így hagyom kihülni.
5. A kihült puddingot csomómentesre keverem a vajjal, hozzá keverem a rumaromát is, majd ketté osztom a krémet, az egyik felét a kihült Nutellás piskótára kenem és erre rakom rá a babapiskótákat, én inkább felülröl locsolom a babapiskótát (mert ha mártogatom, akkor mindig eláztatom) úgy hogy legyen közte egy kicsi hely, hogy a barna krém közé tudjon majd folyni. Egy kiskanállal minden piskótát meglocsolok tejjel.
6. Mikróban kis fokozaton felolvasztom az étcsokit és késes turmixban összekeverem a krém másik felével ezt a babapiskóta tetejére kenem.
7. A tejszínt elöször kicsit felverem, majd hozzáöntöm a habfixálót és a cukrot, majd kemény habbá verem, itt mindig attól félek, hogy vaj lesz belöle :)
A barna krém tetején elosztom. Az 5 dkg tortabevonót vagy étcsokit egy fagyasztós zsákban a mikróban óvatosan felmelegítem, hogy folyós legyen, kivágok egy pici lyukat a zacsi csücskén és azzal díszítem a süti tetejét. 
Èrdemes elözö nap elkészteni és hidegre tenni, a piskóta is átpuhul és egy kicsit összeérednek az ízek.
Mióta ismerem ezt a sütit, ez a kedvencem :)

Jó étvágyat kíván hozzá!

Nincsenek megjegyzések: