29 augusztus, 2014

Omlós mogyorós kiflik


Jennim egyfolytában süteménylázban ég, így folyamatosan készül valami újdonság, most ezt az omlós mogyorós kiflit sütöttük együtt, a mennyiségeket kicsit keveseltük, így már a 3-szoros adaggal kezdtünk, de Dupla adagot mindenképpen érdemes készíteni, mert több napig eláll, persze, ha marad belöle.

Hozzávalók: 15-17 db-hoz (mérettöl függö)
                              30 dkg finomliszt
                               1,5 dkg friss élesztö
                              20 dkg puha vaj
                                3 dkg cukor
                                1 csg. vaníliás cukor
                                2 db tojás sárgája
                                1 csipet só
                                4 Evökanálnyi tej
                                1 fél citrom reszelt héja
          
Töltelék: 12 dkg marcipán massza
                12 dkg darált mogyoró vagy dió
                1 tojás fehérje
                6 dkg cukor
                1 késhegynyi fahéj


Továbbá: 1 tojás a kenéshez, 1 evökanálnyi vízzel elkeverve

1. A darált mogyorót vagy diót száraz teflonban enyhén megpörkölni, és hagyni kihülni.
2. Az élesztöt a tejbe feloldani és a többi hozzávalóval összegyúrni, rugalmas tésztát kapunk, letakarva hagyjuk szobahömérsékleten 30 percig pihenni, addig elkészítjük a tölteléket.
3. A marcipánt egy késes aprítóba dobtam és pár másodperc alatt aprítottam, beletettem a cukrot és a tojás fehérjét, majd a pörkölt mogyórót vagy diót és a fahéjat, viszonylag tömör, így könnyen formázható, kb. 10 cm-es kisújnyi vastag rudacskákat formáztam belöle. (20 g körüli mennyiség)

4.  A tésztát is elosztottam egyenlö részekre, nálam 38 g-os tésztagolyók lettek, majd a képen látható módon elnyújtottam és megtöltöttem a mogyoró rudacskákkal.
5. Sütöpapírral kibélelt tepsibe raktam öket, nem túl nagy távolságot hagyva, mert ezek nem nönek olyan túlságosan, mivel vajas élesztös tészta, 30 perc pihentetés után 200 fokos sütöbenkb. 20 perc alatt készre sütöm, melegen nagyon porhanyós, így óvatosan kell bánni vele, kihülés után viszonylag masszív lesz.
Porcukorral meghintem kicsit.

3-4 napig biztos el áll, persze, ha nem fogy el, mert eteti magát.

Azt hiszem legközelebb mákkal is ki fogom próbálni, szerintem azzal is finom lesz.

Jó étvágyt kíván hozzá!






Forrás: Rosenmehl Süteményeskönyv

1 megjegyzés:

Olgis írta...

tetszik.
Ha kinyújtjuk a tésztát úgy nem könnyebb, gyorsabb?
Szeletelhetjük, vagy pohárral szaggatjuk ki.