20 augusztus, 2014

Cukkini csöben sütve sok sajttal

Nem gyözöm kitalálni, hogy mit kezdjek a kertben termö cukkinivel, kicsit keresgélve találtam ezt a receptet  Edinától Az áfonya mámora blogról hoztam, nem teljesen követtem a receptet, de így is finom lett.
Hozzávalók: 2-3 közepes nagyságú cukkini
                     1,5 dl tejszín
                        1 dl tejföl
                        4 db egész tojás
                           só, Bors, szerecsendió, fokhagyma granulát, vagy zúzott fokhagyma 1-2 cikk
                        1 gombóc mozarella sajt
                        5 dkg resztelt trapista vagy füstölt sajt

A sütöt elömelegítem 180-190 fokra (alsó-felsö fütéssel).
A cukkinit alaposan megmosom és felszeletelem, a képen látható módon belerakom egy kivajazott
tüzálló formába, még volt egy kevés lap sajtom, azt közé raktam.
A tojást a tejföllel és tejszínnel, valamint a füszerekkel egynemüvé keverem és kb. a felét rálocsolom az elsö sor cukkinire. Ezután még egy sor cukkinit rakok, ugyanígy, mint az elsöt, ráöntöm a maradék tejfölös lötyit és a felszeletelt mozarella sajtot elosztom a tetején, majd megszórom a reszelt sajttal.

Kb. 50-60 perc alatt készre sütöm, kell neki ennyi, hogy a cukkini mindenhol átsüljön, a sajt is szépen megpirul a tetején.

Mi köretként ettük egy kevés rizzsel és rántott csirkecomb filével.

Jó étvágyat kíván hozzá!

Nincsenek megjegyzések: