27 május, 2014

Spárga krémleves



Öszintén bevallom, hogy ilyen levest legtöbbször eddig csak Maggi vagy Knorr zsacsiból föztem, és csak tettem bele egy pár darab spárgát, amit együtt föztem vele. Meg lehet persze azt is enni, de azért a teljesen sk. készítésü csak más, és nem is kell hozzá sok minden.

Hozzávalók: 1 kg spárga (lehet fele zöld, fele fehér)
                     3 dkg vaj
                     1,5 dl tejszín
                     3-4 dkg liszt
                     só, bors, delikát, szerecsendió, víz

1. a spárgát meghámozom, a fejét, ami a legfinomabb mindegyiknek levágtam és még egy kicsi darabot utána, azt félre teszem.
2. a többit is felvágom, de külön és vajon 4-5 percig párolom, majd felengedem egy fél liter vízzel, teszek hozzá sót, borsot, delikátot és szerecsendiót, így fözöm kb. 20 percet.
3. közben a spárga végeket is megfözöm, sós-cukros, vajas vízbe kb. 12-15 percig, félreteszem.

4. Amikor megfött összeturmixolom és behabarom, a lisztet csomómentesre keverem a tejszínnel, ha kell utána ízesítem és még egyszer felrottyantom, majd beleteszem a megfött végeket is.

Pirított szalonna kockákkal vagy karikára vágott grillkolbász vagy virsli, mit adok hozzá, és esetleg pirítós kenyérrel eszük.


Jó étvágyat kíván hozzá!

Nincsenek megjegyzések: