06 május, 2014

Halfilé fehérboros tejszínes szósszal


A változatosság kedvéért most nem saját fogású halat, hanem tengeri halfilét ebédeltünk, pikáns fehér boros tejszínes szósszal.

Hozzávalók: személyenként kb. 15 dkg halfilé (pangasius, nílusi sügér vagy hasonló)
                     nálam ma kb. 50 dkg volt.
                     só, bors, fokhagyma granulát
                     kb. 2 evökanálnyi liszt
                     1 kisebb fej vöröshagyma vagy mogyoróhagyma
                     1 nagy cikk fokhagyma
                     3 dl tejszín
                     1/2 dl száraz fehér bor
                     olaj, vagy kókuszzsír a sütéshez


1. A halfiléket borsozom és fokhagyma granuláttal megszórom, majd vékonyan liszttel is meghintem.
2. A hagymát apró kockára vágom, a fokhagymát hozzáreszelem.

3. Felhevítem az olajat és a halat hirtelen megsütöm mindkét oldalán, ahogy a képen látszik, átszedem óvatosan egy másik edénybe és fedö alatt melegen tartom öket.

4. A hagymát beledobom a visszamaradt zsiradékba, és ráöntök kb. fél dl vizet, ha ezt elfötte, akkor megszórom egy kevés liszttel, és lassan felengedem a tejszínnel, közben kevergetem és hozzáöntöm a fehérbort, felforralom és ízesítem sóval, borssal és fokhagymagranuláttal, esetleg tárkonnyal.

Az egész szószt átöntöm egy botturmixhoz használatos edénybe és összeturmixolom.
A halszeleteket visszarakom a lábasba, és ráöntöm a kész szószt, majd lassan összemelegítem.


Ma sárgarépás-gombás tésztával ettük, finom volt


Jó étvágyat kíván hozzá!



Nincsenek megjegyzések: