29 április, 2014

Rebarbarás pite


Elöre is elnézést kérek Valakitöl, akinek a receptjét felhasználtam, de sajnos már nem tudom, hogy honnét mentettem el. Az eredeti recept más töltelékkel volt, de én most rebarbarával készítettem próbaként, ami biztos ismétlést kíván.

Hozzávalók (24x36 cm-es tepsihez)

                     50 dkg finomliszt (esetleg 5 dkg réteslisztre cserélhetö)
                     18 dkg cukor
                     25 dkg vaj vagy margarin (én vaj párti vagyok)
                      1 csg. vaníliás cukor
                      1 csg. sütöpor
                      1 citrom reszelt héja
                      1 csipet só
                      3 evökanál tejföl
                      3 tojás sárgája
                      2 evökanálnyi zsemlemorzsa, vagy édesmorzsa
                      2-3 evökanálnyi mandulalevél (elhagyható)

Töltelék: 3 dkg vaj
               1,2 kg rebarbara (megpucolva, felkockázva értendö a súly)
               8-10 dkg cukor
               1/2 csg. vaníliás puddingpor
               3 tojás fehérje

1. A hozzávalókból tésztát gyúrok, ami kb. 1,1 kg-os volt ebböl 70 dkg-t a hütöbe 50 dkg-t pedig a fagyasztóba teszek addig, amíg elkészítem a tölteléket.

2. A rebarbarát "meghámozom", mint a spárgát, apró kockákra vágom.
3. A vajat egy edénybe megolvasztom és hozzáadom a rebarbarát, és a cukrot, addig párolom, míg a levéböl elfö egy kevés, a puddingport összekeverem kb. 0,5 dl vízzel és besürítem vele, majd hagyom kihülni.

4. A nagyobbik tésztát tepsi nagyságúra nyújtom, és megszórom zsemlemorzsával.
5. A tojás fehérjét kemény habbá verem és a rebarbarához keverem, majd elosztom a tészta tetején.
6. A kisebbik tésztát egy durvább (tök) reszelövel egyenletesen ráreszelem, megszórom a mandulával és 200 fokos elöre melegített sütöben 30-35 perc alatt készre sütöm. Kihülés után szeletelem (kb. 3 óra)

Porcukorral meghintve tálalom.

Jó étvágyat kíván!


                     

Nincsenek megjegyzések: