28 november, 2013

Tejbe sült burgonya, avagy Burgonya Gratin


 
                                 

Hosszú éveken keresztül nem mertem belevágni a beshamell mártásnak, mert úgy gondoltam, hogy nekem az nem fog sikerülni, így a Burgonya Gratin is Knorr zacsi segítségével keszült, de egyre jobban zavarnak a különbözö többlet anyagok az összetétel listán, így megpróbáltam saját kezüleg elöállítani.

Hozzávalók: 5-600 g hámozott burgonya, karikára vágva

                   Beshamell:  2,5 dkg Liszt
                                         2,5 dkg vaj
                                         0,5-0,6  liter tej
                                         Só, bors, szerecsendió

                                         5-10 dkg reszelt sajt a tetejére

Világos rántást készítettem  és egy habverö segítségével  lassan  felöntöm a tejjel, csak óvatosan, hogy ne tudjon becsomósodni, ízesítem sóval, borssal, szerencsendióval és felfözöm, beleöntöm a felszeletelt burgonyát és forrásig újra melegítem, majd forrástól számítva 2-3 percig hagyom rotyogni lassú tüzön, hogy ne égjen le.

Egy vajjal kikent tüzálló tálba borítom az egészet megszórom a reszelt sajttal, és lefedem alufóliával, 200 fokos sütöben sütöm  50-60 percet, 30 perc után leveszem az alufóliát, hogy a sajt szépen megpiruljon.

Én köretnek készítem, de magában is  kiadós ebéd lehet egy saláta kisíretében.

                                                                            Jó étvágyat kíván!

 

Nincsenek megjegyzések: