13 november, 2013

Májpástétom házilag


Kicsit bizonytalanul kezdtem hozzá, mert elsö kísérletem igen csak kudarcba fulladt, de nem az a tipus vagyok, aki gyorsan feladja, így hát kapott még egy esélyt.
Edinától kaptam a receptet, amit hálásan köszönök Neki, és engedelmével meg is osztom!

Hozzávalók:  40 dkg csirkemáj
                     10 dkg füstölt zsírszalonna
                       1 nagy fej vöröshagyma
                       1-2 cikk fokhagyma
                      10 dkg bacon szalonna
                       1 db tojás
                       bors, majoránna, kakukkfü esetleg só

1. A májat megmostam, lecsögötettem és apró kockákra vágtam, a hagymát és a zsírszalonnát is felkockáztam egész kicsi kockákra.
2. A zsírszalonna kockákat egy teflonba lassú tüznél kiolvasztom, közben hozzáadom a felkockázott vöröshagymát, üvegesre párolom, hozzá adom a reszelt fokhagymát és a májat, csak addig sütöm, amíg eltünik mindenhonnét a véres rész, úgymond a máj kifehéredik
3. Hozzáütöm az egy tojást és ízesítem majoránnával, kakukkfüvel, borssal és esetleg egy kicsi sóval, ha nem lenne elég sós, nekem kellett még hozzá, mert a szalonnám nem volt elég sós, késes turmixszal, vagy botturmixszal pépesre turmixolom.
4. A Bacon szalonnával kibélelem 3-4 souffle formát és bele töltöm a májmasszát, a szalonnát a tetején visszahajtom, egy tepsibe rakom a formákat és vizet öntök alá, majd 125-130 fokos sütöben 1 órát gözölöm, majd feltekerem 200 fokra, éppen csak annyi idöre, hogy a szalonna egy kicsit megpriruljon (kb. 10-15 perc)
Hagyom kihülni és máris fogyasztható, van aki langyosan is szereti.
Nekünk nagyon ízlett, biztos, hogy gyakran fogom készíteni.
Jó étvágyat kíván hozzá!

Nincsenek megjegyzések: