04 október, 2013

Kenyér magokkal és több féle lisztekkel

     

Igazából zürichit  akartam sütni, de láttam egy tönkölyös diós cipót a FB-n, így ez adta az ötletet, hogy mi lenne, ha elkezdenék játszani kicsit az alaptésztával és ez lett a végeredmény.

Hozzávalók: az elötésztához (öregtésztához)
                          ami elözö este készül:
                                           250 g BL-80-as Liszt
                                               6 g élesztö
                                           165 ml víz

ezeket összekevertem és egy kelesztö tálban letakarva a konyhapulton hagytam éjszakára.
(Ha erre nincs elég idö, vagy lehetöség, egy délelött is megteszi, már úgy is készítettem öregtésztát)

Hozzávalók a kenyérhez:
az elözö esti összes kovász
200 g BL-80-as Liszt
 75 g teljes kiörlésü búzaliszt
 50 g fehér rozsliszt
 50 g zabliszt
210 ml víz
25 g vaj
10 g friss élesztö
15 g só
csipet aszkorbinsav
2 evökanál burgonyapehely
1 evökanál zabkorpa
1 evökanál búzacsíra
50-60 g pirított dió
1-1 Evökanálnyi zabpehely, szezámmag, napraforgó mag és lenmagpehely, esetleg tökmag
A szezám- és a napraforgómagot is megpirítottam.
Egy kevés magkeverék a szóráshoz.
 
1. A fenti hozzávalókból tésztát dagasztottam, majd kiolajozott kelesztö tálban pihent 20 percet, újra átgyúrtam és megint 20 percet pihentettem. Vekni alakúra formáztam,  így, mint Limaránál látható, majd enyhén befújtam vízzel és meghempergettem a magkeverékbe.
Sütöpapírral kibélelt jénaiba tettem és így kelesztettem kb. 40 percet. Közben elömelegítem a sütöt 230 fokra.
A jénait és a kenyeret is jól befújom vízzel, és 2-3 helyen bevágom a kenyértésztát, majd irány a sütö.
30 percet sütöm így, majd leveszem a jénai tetejét és visszaveszem a höt 200 fokra, így sül még 15 percig, közben figyelem, hogy ne legyen túl sötét, mert a magok is megégnének, így 10 perc után letakarom egy darab alufóliával.
 
Rácsra téve hagyom kihülni, nem szükséges vízzel befújni.


Jó étvágyat és sok sikert a kipróbáláshoz!
 
 

 

 

Nincsenek megjegyzések: