25 szeptember, 2013

Szilvás linzertorta



Ez a recept egy német kedves Hölgytöl származik, akit Hildegard Kölzernek hívnak és több recept gyüjteményt jelentetett meg könyv formában, amivel egy Rákbeteg és Fogyatékos Gyerekekért Alapítványt támogat a mai napig.

Hozzávalók: 30 dkg finomliszt
                     20 dkg vaj, vagy Rama
                     20 dkg cukor
                     1/2 teáskanálnyi sütöpor
                       1 tojás
                       1 csg. v.cukor
                       1 mokkás kanál reszelt citromhéj
                       2-3 evökanál hasított mandula

Töltelék: Kb. 60 dkg szilva (pontosan nem mértem, az volt a lényeg, hogy két réteget raktam belöle)
               2-3 evökanálnyi barnacukor
               1 mokkás kanálnyi fahéj (aki nem szereti, elhagyható)
               3 evökanálnyi zsemle morzsa
               1-2 evökanálnyi citromlé

1. A sütöt 180 fokra elömelegítem, addig elkészülök a sütivel: A tésztából linzertészta állagú tésztát gyúrúnk, majd 2/3, 1/3 arányban elosztjuk. Az egy harmadot érdemes gyorsan becsomagolni és a fagyasztóba dugni, könnyebb lesz reszelni.
2. A 2/3 részt tésztával kibéleltem egy tortaformát és közben egy kicsi szélt csináltam, megszórtam a zsemlemorzsával.
3. A szilvát kimagoltam és két rétegben a tésztára raktam, megszótam barnacukorral és fahéjjal és rálocsoltam a citromlevet.
4. Az 1/3 részt egy nagylyukú reszelövel a szilvára reszeltem és megszórtam egy kevés mandulával.
180 fokon, alsó-felsö fütéssel sütöttem 50-60 percig.
Formában hagytam kihülni és porcukorral megszórva tálaltam.
              
 Sok sikert, és jó nassolást kíván!
                      

Nincsenek megjegyzések: