05 szeptember, 2013

Hordós, vagy vödrös dobálós savanyúság


Majdnem két évtizede ismerem és készítem ez alapján a recept alapján a hordós vegyes savanyúságot télire, az utóbbi két évet kihagytam, de most olyan kis cuki uborkákat kaptam otthon, hogy muszáj volt megint elkezdenem.

Hozzávalók egy 30 literes hordóhoz:

10 Liter csapi víz (nem kell felfözni)
 6 dl 20 %-os ecet
 1 kg kristálycukor
 0,5 kg tengeri só
 1 dkg citromsav
 1 dkg borkénpor
 3 dkg timsó
 4 dkg nátriumbenzonát

Ezeket hidegen összekeverni, és lehet beledobálni a zöldségeket.
Amiket én teszek bele, uborka, zöldparadicsom, karalábé, sárgarépa, karfiol, csíkokra vágott káposzta, apró hagyma. Lehet még zöld dinnyét is, az nekem sajnos nincs.

További füszerek: Babérlevél
                              mustármag
                              koriandermag
                             fekete bors
                             kapor

 A magokat én mindig összekötöm egy tüllbe, mert nem szeretem, ha úsznak a lében.

Hosszú ideig eláll, és ropogós marad, mi nagyon szeretjük.

Sok sikert az elkészítéshez és jó étvágyat a fogyasztásához!

Nincsenek megjegyzések: