04 szeptember, 2013

Burgonyás csavart rudak


                             
A héten találtam ezt a finomságot Arany Tepsinél, ami annyira megtetszett, hogy muszáj volt megsütnöm, és pedig ma, mert volt egy kis maradék fött krumplim az ebédtöl, pont kapóra jött,
kicsit változtattam a recepten, de nem rontotta el. Mivel a maradék krumplim több volt, mint az eredeti receptben írt, így már  1,5 adaggal kezdtem, de most itt az egy adagot írom le.

A receptért hálás köszönet   Papikné Veress Andreának :)


Hozzávalók 8 darabhoz:
25 dkg finomliszt (BL-55)
25 dkg kenyérliszt(BL-80)
1,5 dl tej
1 dl víz
2,5 dkg élesztő
1 teáskanálnyi cukor
1 dkg só
4 dkg vaj
1 evökanál tejföl vagy joghurt
15 dkg fött krumpli (esetleg maradék krumpli püré)
Csipetnyi aszkorbinsav, vagy egy teáskanálnyi ecet
Tetejére:
     szezámmag és lenmag
A krumplit  sós vízben puhára főzni, nálam már kész volt, így késes turmixban összeturmixoltam és úgy adtam hozzá a többi hozzávalót, és rugalmas tésztát dagasztottam, hagytam 30 percet pihenni, majd újra átgyúrtam a tésztát és ismét 30 percet pihent.
Lisztezett munkalapra borítottam és 8 egyenlöre részre osztottam, egy darab 130 g körül van, kicsi gombócokat formázok és hagyom pár percet pihenni,
majd 40-50 cm hosszú rudakat sodrok belöle, félbe hajtom és összesodrom öket,
 a végét a tészta alá fordítottam, de még egy kicsit ezt gyakorolni kell.
Sütöpapírral kibélelt tepsiben kb. 30 percig kelesztettem, befújom alaposan vízzel és megszórom szezám- illetve lenmaggal, aki a magokat nem szereti egyszerüen hagyja el.
Ezalatt elömelegítem a sütöt 200 fokra , 20-22 perc alatt készre sütöttem öket.
Szendvicsnek, vagy csak úgy kenyér helyett nagyon finom, és szerintem a burgonya tartalma miatt tovább friss is marad :)
Jó étvágyat kíván hozzá!
.

Nincsenek megjegyzések: