04 június, 2013

Sárgarépa saláta




Ezt a salátát egy kedves német Barátunk Feleségétöl tanultam, aki Kazasztánból került ide.
Egyszerü, és mivel mi is szinte csak levesben és elvétve salátába reszelve eszünk sárgarépát, ezért föleg nyáron elöszerettel készítem, grill húshoz nagyon finom, és ami számomra nagyon fontos, elkészítve egy nagyobb adagot, hetekig eláll hütöben tárolva, persze, ha marad.
 
Hozzávalók: 1 kg sárgarépa
2 közepes fej hagyma
3 cikk fokhagyma
1,5 dl napraforgó olaj
só, fehér bors és ecet ízlés szerint.
 
1. A sárgarépát megpucolom és a képen látható reszelövel lereszelem egy fém edénybe, vagy fazékba, általában sikerül az ujjamat is velereszelni, nade ez az én formám.
2. Hozzáreszelem a fokhagymát és a vöröshagymát is, majd sóval, ecettel és kevés fehér borssal ízesítem és összekeverem, úgy jó, ha sós és ecetes íz az intenívebb.
3. Az étolajat felmelegítem, annyira, hogy az olaj kezd mocorogni az edényben, néha már egy kicsit füstöl is, de nem szabad megégetni, majd ezzel a forró olajjal leöntöm a sárgarépát és gyorsan összekeverem. A fém edény a forró olaj végett fontos!!!
Kihülés után hütös tároló edénybe teszem, és fogyasztásig hütöben tárolom.
 
Jó étvágyat kíván!
 


 
 
 



Nincsenek megjegyzések: