29 június, 2013

Sajt olajba pácolva


                               
Nem rég kaptam ajándékba egy ehhez hasonlót, és hoztam otthonról házi sajtot, nem igazán akart fogyni, így jött az ötlet, hogy megpróbálom megcsinálni én is. Mindezt elkövettem egy héttel ezelött és mondanom kell, hogy jól sikerült (elöször féltem, hogy megromlik).
Végülis nagyon egyszerü az egész.

Hozzávalók kb. 50 dkg házi sajt, ha nincs akkor trapista állagú is megteszi,
                          1-2 fej lilahagyma
                          durvára örölt színes Bors
                          fokhagyma granulát vagy  zúzott fokhagyma
                          rozmaring és kakukkfü
                          kevés só
                          repce és étolaj szükség szerint


 


A sajtot a képen látható késsel felszeleteltem, persze egy sima kés is megteszi, csak ezzel ilyen szép hullámos lett  és rétegesen beleraktam egy üvegtálba:
                            rozmaring, kakukkfü és lilahagyma,
                            sajt
                            örölt bors, só
                           fokhagyma granulát és meglocsoltam
                           olajjal és így rétegeztem tovább, mig a sajtból tartott, annyira felötöttem olajjal, hogy ellepje az egészet, és a hütöben tároltam most kb. 1 hétig, nekünk nagyon ízlik, érdemes kipróbálni, fogyasztás elött érdemes az olajtól egy kicsit lecsepegtetni.

Ma én egyszerüen csak kenyérrel kóstoltam és egy kevés olívabogyóval, finom!!!!

Jó étvágyat kíván!

1 megjegyzés:

orsi írta...

ez nagyon jól néz ki, és végre én is elkészíthetem, mert már van Camping laktózmentes sajt is http://redir.ec/laktozmentes .Köszönjük, hogy ránk is gondoltak