30 június, 2013

Ribizlis morzsás süti

                                                                  

Egy hete voltam egy bemutatón, amit Lumarának hívnak, egy különleges technológia sütés csak rácson sütöpapír segítségével, nagyon érdekes, de ma nem is ez a lényeg.
Ott lestem el ezt az egyszerü sütit, és mert most van szezonja a ribizlinek, így most aktuális.

Hozzávalók: egy 23x34-es tepsi mérethez a tésztához:

                                                        40 dkg finomliszt
                                                        20 dkg cukor
                                                        12,5 dkg vaj v. Rama
                                                          2 db tojás
                                                          1 csg. v.cukor
                                                          1 csg. sütöpor
                                                          reszelt citromhéj
                                                          csipet só

                                                        + 5 dkg durvára vágott dió, mogyoró, ami éppen van

                                       Krém:    20 dkg natúr vajkrém
                                                       3 evökanál cukor
                                                       1 teáskanál v.cukor
                                                       1 tojás

                                                       75 dkg piros ribizli
Díszíteshez porcukor, tejszín

1. A tészta hozzávalóit a dió kivételével összedolgozzuk, ez kb. 860 g lett nálam, ebböl 260 g-ot félretettem a morzsának és ezt összgyúrtam a durvára vágott dióval, a másik tésztadarabot addig pihentettem, míg elkészítettem a krémet.
2. A krémhez valókat csomómentesre összekeverem.
3. A tésztát elnyújtottam tepsi nagyságra, majd megkentem a krémmel és egyenletesen elosztottam rajta a ribizlit, majd a morzsa tésztát egy durvareszelö (tökreszelö) segítségével a ribizli tetejére reszelem, megpróbálva, hogy mindenhová jusson.
4. 180 °C-os sütöben  (alsó-felsö fütés) sütöttem 35 percet (+ - 2-3 perc sütötöl függö)
Kihütve szeleteltem, porcukorral megszórva tejszínhabbal tálaltam, egyszerü és finom, igazi frissítö, mert a ribizli azért mégsem olyan nagyon édes :)

Jó étvágy kíván!

                                                     
                                                         

Nincsenek megjegyzések: